Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Acoat Symposium - 2014

Acoat Symposium - 2014

AkzoNobel laat topondernemers de kracht van samenwerking zien

donderdag 2 oktober 2014

Sassenheim, oktober 2014.

In de schadeherstelmarkt van nu staan bedrijven en rendementen onder druk. Wie het verschil wil maken in deze verdringingsmarkt, zal samenwerking moeten zoeken. Met andere reparateurs, leveranciers, lokale dealers of opdrachtgevers; wie verbinding zoekt, kan van één plus één drie maken.

Die boodschap kregen topbedrijven uit de schadeherstelbranche mee van Sikkens-producent AkzoNobel, tijdens een inspirerend symposium in hotel Heerlickheijd van Ermelo.  

Ruim 100 trouwe afnemers van Sikkens autoreparatie- en carrosserielakken namen donderdag 2 oktober deel aan het Acoat Selected-symposium. Sprekers uit verschillende vakgebieden haakten in op het thema 'De kracht van samenwerking'. Gerhard Aalbers, manager Services & Strategische Sales bij AkzoNobel Automotive & Aerospace Coatings Nederland en gastheer van het symposium: "Met ons tweejaarlijks Acoat Selected-symposium willen we onze partners bijpraten over actuele ontwikkelingen. Ideeën meegeven, ogen openen. Daarnaast is het een mooie gelegenheid voor opdrachtgevers, brancheorganisaties en ondernemers om elkaar te ontmoeten, contacten te verstevigen en van elkaar te leren. Ook dat wordt altijd zeer gewaardeerd."

 

Combineren en versterken

Ieder probleem is al opgelost. Dat is de overtuiging van Rob Adams van Six Fingers. Vernieuwing komt volgens hem eerder voort uit combinatie dan uit creatie. Zijn presentatie ging over 'branchmarking': marktconcepten uit andere branches toepassen in je eigen bedrijf, als prikkel om gebaande paden te verlaten.

Als het gaat om verbinding zoeken en elkaar versterken, zijn social media niet meer weg te denken. Roos van Vugt van Social Embassy liet zien hoe schadeherstellers social media op een goede manier voor zich kunnen laten werken.

Andere wegen

Als opdrachtgever in de schadeherstelmarkt diepte Marcel Spronk van Univé het thema 'de kracht van samenwerking' uit. Ook de verzekeringsmarkt staat onder druk. Sturende partijen dagen schadeherstelbedrijven met wie zij zaken doen uit om andere wegen te bewandelen en samen proactief de toekomst in te gaan.

De middag werd afgesloten met een spectaculair optreden door stemkunstenaar Niek Boes, gevolgd door een borrel en buffet in ongedwongen sfeer.

 

Conclusie

In een markt waarin alles op spanning staat is het moeilijk om het in je eentje te redden. De conclusie van het Acoat Selected-symposium 2014 luidde dan ook dat je als schadehersteller de kracht van samenwerking nodig hebt om je bedrijf te verbeteren, te versterken en er in de toekomst goed uit te springen.

 

Inspiratie

AkzoNobel en de deelnemers kijken terug op een geslaagde bijeenkomst. Een inhoudelijk sterk programma, inspirerende presentaties en natuurlijk gelegenheid tot netwerken en bijpraten.

Cees Hoogvliet van ABS H. Hoogvliet Oud-Beijerland en Spijkenisse neemt vanaf het begin  deel aan het Acoat Selected-partnerprogramma. "Rob Adams had een goed verhaal over out-of-the-box denken. Dat heeft me aan het denken gezet, en ik kwam tot de conclusie dat we niet alleen van andere branches, maar ook binnen onze eigen branche op allerlei fronten nog veel van elkaar kunnen leren. En onderling samenwerken biedt absoluut kansen.

Behalve vanwege de inspirerende presentaties vond ik het ook een  geslaagde middag doordat het een mooie gelegenheid was om bij te praten met oude bekenden en nieuwe collega's te ontmoeten."  

 

Duwtje in de rug

Edwin Dirks van ABS Midden-Limburg (Weert), Acoat Selected-partner sinds 2004: "Altijd leuk om collega's, opdrachtgevers en leveranciers weer eens te zien. Het was een goed, informatief programma. De presentatie van Roos van Vugt was voor mij het duwtje in de rug om nu écht werk te maken van social media. Privé zit ik wel op Facebook en LinkedIn, maar zakelijk hebben we geen accounts. We geven geld uit aan reclame en sponsoring, terwijl je gratis mega-exposure genereert als je regelmatig iets post. Bijvoorbeeld over leuke dingen, aparte objecten en speciale klussen die we óók doen."

 

Samenwerking werkt!

Het tweejaarlijkse Acoat Selected- symposium is onderdeel van het exclusieve programma voor Acoat Selected-partners. Daarmee biedt AkzoNobel al 38 jaar technische productbegeleiding en managementondersteuning aan de top van de autoschade- en carrosseriebranche. Een bewijs van de kracht van samenwerking in de praktijk!

 
 
This website uses cookies. They allow us to optimize your browsing experience and also help us to understand how you use our site. By continuing to use this website, you accept our use of cookies.